اجرای عملیات خط کشی هدایتی در معابر بزرگراهی مشهد
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، علی سمیعی در این خصوص گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سرعت زیاد و تغییر مسیر ناگهانی خودروها، یکی از مهم‌ترین علل بروز تصادفات به ویژه در معابر بزرگراهی سطح شهر است.

وی با اشاره به وقوع بیشترین حوادث رانندگی بزرگراه‌های شهر، در دماغه‌های ورودی و همچنین محل تلاقی لاین تند رو و کند رو افزود: یکی از راهکار پیشگیری از بروز تصادفات پهلو به پهلوی وسایل نقلیه یا برخورد با موانع فیزیکی نصب شده در مسیر، اجرای خط کشی‌های هدایتی است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: این نوع خط کشی‌ها رانندگان را در لاین‌های حرکتی و با حاشیه ایمن از موانع موجود هدایت کرده تا وسایل نقلیه با موانع یا دیگر وسایل نقلیه برخورد نکنند.

سمیعی ادامه داد: از سوی دیگر تنظیم حرکت وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود از لاین کندرو به بزرگراه یا خروج از بزرگراه را دارند موجب افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از بروز تصادفات در این نقاط حادثه خیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرای عملیات رنگ آمیزی و تکمیل خط کشی‌های هدایتی و عابر پیاده جمعا به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع در بزرگراه‌های شهید بابانظر، بسیج و حاشیه میدان امام حسین (ع) انجام شده است.