امنیت در مرز‌های شرقی و شمال شرقی کشور مهم‌ترین اقدام قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا است
هیوا سمیعی

گروه سیاست | شهرآرانیوز، امیر سرتیپ دوم حسن مکفی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به هم‌وطنان عنوان کرد: در اوایل انقلاب با توجه به اینکه دشمنان انقلاب از جمله منافقین، قصد تضعیف امنیت نظام و نیرو‌های مسلح را داشتند، شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند که حضرت امام (ره) با درایت خوب خود، روز ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی در سال ۱۳۵۸ اعلام کردند.

وی ادامه داد: همچنین امام خمینی (ره) فرمودند که ارتش با تمام ساز و برگ خود در میادین بزرگ کلان شهر‌ها حضور پیدا کند و رژه برود و مردم از ارتش حمایت کنند که با این تدبیر هوشمندانه خود باعث شدند ارتش در جنگ ۸ ساله بتواند در کنار سایر نیرو‌های مردمی و نیرو‌های مسلح بتواند به خوبی از مرز‌های کشور دفاع کند و قائله‌های مسلحانه منفاقین در ترکمن‎‌صحرا و کردستان را پیش از آنکه جنگ آغاز شود، سرکوب کند.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نزاجا تصریح کرد: همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس توانست دشمن را از مرز خودمان بیرون براند و اقتدار کشورمان را به رخ جهانیان بکشاند. همچنین ارتش پس از ۸ سال دفاع مقدس، در مرز‌های جمهوری اسلامی به کمک مرزبانی توانسته امنیت را به کشورمان هدیه دهد.

مکفی خاطرنشان کرد: ارتش در تمام سختی‌ها و مشکلات در کنار مردم بوده و در رکاب فرمانده معظم کل قوا شعار «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور رسانده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر مرز‌های شرق، شمال شرق کشور، جنوب غرب و شمال غرب به ارتش جمهوری اسلامی سپرده شده و مرزداری و مرزبانی را با کمک سایر نیرو‌های مسلح انجام می‌دهد که این امنیت را مرهون زحمات همکاران و هم‌رزمان در ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیرو‌های مسلح هستیم. از رزمندگان نیز تقاضا داریم که دعاگوی ارتش جمهوری اسلامی باشند تا بتوانیم از کشور دفاع کرده و امنیت را برای هم وطنان هدیه دهیم.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نزاجا گفت: بهترین اقدام کنونی ارتش جمهوری اسلامی به خصوص قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق این است که امنیت را در شرق و شمال شرق کشور با توجه به وضعیت کشور همسایه‌مان ایجاد کرده است.

مکفی با اشاره به استفاده از نیرو‌های نخبه در ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با تدابیری که در راس ارتش جمهوری اسلامی اندیشیده شده، ارتش همانند سایر نیرو‌های مسلح نخبگان را جذب کرده و با توجه به تخصص خودشان از علم و دانش آنان در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور بهره می‌برد.