بیرق عزای فاطمی در حرم رضوی برپا شد
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین شریعتی‌نژاد گفت: همزمان با ایام فاطمیه در همه رواق‏‌های حرم مطهر رضوی برنامه سخنرانی و مداحی و روضه خوانی دایر است.
وی درباره سخنرانان ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی عنوان کرد: حجج‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، حاج علی‎اکبری، پناهیان، سالمی و رحیمیان سخنرانانی هستند که در این ایام با موضوعات آیین زندگی در سیره فاطمی، حضرت زهرا (س) و جهاد اقتصادی، ویژگی جامعه صبور و شکور، ولایتمداری در اندیشه فاطمی و جامعه امروز و الگوپذیری از حضرت زهرا (س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: محوری‌‏ترین برنامه‌‏های حرم در رواق امام خمینی (ره) تدارک دیده شده که نوبت اول از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۳ و نوبت دوم نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌‏شود.
وی افزود: در این ایام در همه اماکن حرم مطهر رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد بود و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع)، چون رضا قانع، محسن طاهری، محمد حسین حدادیان، جعفر ملائکه و امیر عارف به مرثیه‏‌سرایی و روضه‌‏خوانی خواهند پرداخت.

برنامه شب و روز شهادت
شریعتی‌نژاد درباره ویژه برنامه شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: در ویژه برنامه شب شهادت این بانوی بزرگوار که شامگاه سه‌شنبه ۸ بهمن‌‏ماه برگزار می‌‏شود، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری به ایراد سخنرانی و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و روضه خوانی خواهند پرداخت.
وی افزود: برنامه روز شهادت نیز چهار‏‌شنبه ساعت ۹:۴۵ صبح در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‏‌شود، در این برنامه آیت الله سید احمدعلم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل‏خوانی خواهند پرداخت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» در رواق‌های «دارالرحمه» و «غدیر» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.
 
 
{$sepehr_mmedia_898_400_300}
 

برگزاری حلقه معرفت
وی از برگزاری بیش از ۲۵ حلقه معرفت در این ایام خبر داد و گفت: در هفته جاری در اماکن متبرکه حرم رضوی، روزانه بیش از ۲۵ حلقه معرفت ویژه بانوان و آقایان با محوریت معرفت فاطمی برگزار می‌شود.
شریعتی‌نژاد ادامه داد: خانواده‏های محترم ضمن زیارت و شرکت در مراسم حرم رضوی می‌‏توانند برای بهره‌مندی کودکان‏شان به پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‏‌نژاد و واحد کبوترانه مراجعه کنند.
وی درباره برنامه ویژه بانوان تصریح کرد: در این ایام ویژه برنامه عزاداری فاطمیه برای خواهران تدارک دیده شده که از امروز در رواق‏های حضرت زهرا (س)، حضرت معصومه (س) و دارالحکمه آغاز شده و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد: زائرانی که موفق نشدند در این ایام در حرم ثامن الائمه (ع) حضور داشته باشند، می‏‌توانند برنامه‌‏های محوری حرم را به صورت زنده از درگاه اینترنتی tv.razavi.ir دنبال کنند.
منبع: آستان نیوز