اواخر هفته خراسان رضوی گرم می‌شود (٢٩ فروردین‌ماه ١۴٠٢) 
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با ٣ درجه زیر صفر و داورزن با ٢۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های تایباد، رشتخوار و خواف با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

آهنگر زاده اضافه کرد: طی روز گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی شاهد بارش باران بودیم که بیشترین بارش از شهرستان‌های باخرز و تربت جام به میزان ١.٢ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣ و ١۵ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٧درجه و در سردترین ساعات به ۴ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی کماکان وزش باد شدید به نسبت شدید همراه با گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید به ویژه در مناطق بادخیز شرق و همچنین افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده باران نیز در مناطق جنوبی ادامه دارد.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی تا امشب هوای سرد در سطح استان ادامه دارد، اما از ظهر فردا روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد و اواخر هفته به طور محسوسی هوا گرم می‌شود.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ١٢٨ بوده و امروز مشهد با شاخص ٩٩ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه‌های سرافرازان، سمزقند، خاقانی، چمن و آوینی در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارند.