هیجان ناب بهشتی در شب‌های فوتسالی رمضان مشهد
مرتضی اخوان

صدای طبل و هیاهو از چند فرسخی به گوش می‌رسد. بولوار فردوسی به سمت میدان جانباز، ترافیک شدید ورزشی است. پارک حاشیه‌ای حدفاصل چهارراه خیام- جانباز پُر از ماشین است. برخی خودروهایشان را بی تفاوت به صدای بوق و اعتراض در حالت دوبله و حتی برخی سوبله پارک کرده اند.

گروهی از جوانان که سر پرداخت کرایه اتوبوس با هم کل کل دارند، خودشان را هر طور شده به سالن بزرگ ورزشی شهر می‌رسانند و بوق به دست وارد سالن شهید بهشتی می‌شوند. حال و هوای بیرون سالن دست کمی از داخل ندارد. صدای بوق و هیاهوی هواداران از بیرون سالن آغاز شده و داخل سالن هم غوغاکده‌ای به پاست.

تیم فیروزه‌ای پوش سرا پا حمله است و تیم نگون بخت که پیراهن و شورت ورزشی خاکستری به تن دارد، با جان و دل از خط دروازه محافظت می‌کند. سالن هم پشت سر تیم قوی‌تر است. این هیجان ناب فوتسال جام رمضانی است که از دیرباز، جایی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی مورد اقبال ورزش دوستان بوده است. فوتسالی که در میان همه رشته‌های ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان طرف دار بیشتری دارد و رسم قدیمی ورزش دوستان، فوتسال کردن، از افطار تا سحر ماه مبارک رمضان است.

رقابت‌هایی که امسال هم پُرشورتر از هر سال و با حضور ۲۲۴ تیم در مشهد برگزار می‌شود و حالا در واپسین شب‌های رمضان ۱۴۰۲ به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود. هیجان فوتسال و ورزش در شب‌های رمضان و در سالن شهیدبهشتی مشهد به اوج خود رسیده و اگر ورزشی نیستید و نمی‌خواهید برای تماشای این هیجان ناب سری به سالن شهید بهشتی بزنید، دست کم در انتخاب مسیر خود برای عبور و مرور شهری، حدفاصل چهارراه خیام فردوسی تا میدان جانباز را انتخاب نکنید! زیرا این سالن، این شب‌ها غرق در هیجان ناب فوتسالی است.