در راستای احیای بافت فرسوده انجام می‌پذیرد؛
ایجاد خیابان مرکزی با دو رود سرویس در خیابان دانش
به گزارش شهرآرانیوز، علی شیرازی در خصوص احیای بافت فرسوده خیابان دانش و اجرای طرح بازآفرینی شهری در این خیابان بیان کرد: در این پروژه حدود ۴۰ پلاک تملک می‌شود، به این صورت که پلاک‌های حاشیه خیابان تخریب و عقب‌نشینی می‌کنند.
وی گفت: مالکان می‌توانند تجاری‌ها را احیا کرده و پروژه‌های جدیدی برای آن تعریف کنند. در حال حاضر تنظیم صلح‌نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته و اعتبار آن در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در ادامه این پروژه احیای خیابان بهار هم در دستور کار قرار دارد و به تبع آن میزان زیادی از حوزه ساخت و ساز‌ها مشغول به کار خواهند شد و هزینه‌های تملک بصورت تهاتر پرداخت خواهد شد. با اجرای این پروژه‌ها شهر منظر دیگری به خود خواهد گرفت.
در جهت رضایتمندی مردم، تسهیل عبور و مرور شهری و زیباسازی منظر شهری، شهرداری منطقه اقدام به احیای خیابان فرسوده دانش و اجرای عقب‌نشینی با امتیازات خاص کرده است که امیدواریم این اتفاق تا سال آینده الگویی برای سایر مناطق شود و رونقی دوباره بگیرد.
شیرازی توضیح داد: سرمایه‌گذاری پروژه «آلتون» در محدوده بولوار نماز در حال اجرا است. در این پروژه تعدادی پزشک و سرمایه‌گذار اقدام به اخذ پروانه کرده‌اند که بخشی از آن به صورت بیمارستان تخصصی و بخشی به صورت هتل در مجاورت آن در حال احداث است.
وی گفت: در همین راستا با چند سرمایه گذار دیگر نیز مذاکره شده است تا مرکز درمانی و اقامتی مشابه آلتون پشت مجموعه آیه‌ها بولوار شهید ناصری و بولوار شهدای ارتش احداث شود.
شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مراکز درمانی در مرکز شهر قرار دارند، تصریح کرد: شهرداری منطقه در تلاش است که بتوانیم بستری مناسب را در بولوار نماز برای این موضوع فراهم کند و مردم را به این قسمت از شهر که دسترسی به آن آسان است سوق دهد.