مستمری فروردین ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی واریز نشده است | واریزی با عنوان «کاهش فقر مطلق» چیست؟
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به فرارسیدن پایان فروردین ماه و زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی، ‌تاکنون واریزی‌ای صورت نگرفته است. این در حالی است که براساس سوابق پیشین پرداخت مستمری، معمولا واریزی‌ها بین ۲۸ تا ۳۱ فروردین انجام می‌شده است.

براساس اخبار منتشر‌شده، قرار است دولت مستمری فروردین ۱۴۰۲ را فقط با ۲۰‌درصد افزایش برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد واریز کند؛ افزایشی که برخلاف قانون رشد ۴۰‌درصدی اعمال شده است و سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصمیماتش برای مددجویان، این مستمری را با کاهش ۵۰‌درصدی مواجه کرده است و تاکنون نیز واریز نشده است.

پیامک «کاهش فقر مطلق» چیست؟

دیروز پیامک واریز مبلغی برای مددجویان بهزیستی با این مضمون ارسال شده است: «واریز بابت کاهش فقر مطلق مددجویان فروردین ماه ۱۴۰۲». پیگیری‌های خبرنگار شهرآرانیوز نشان می‌دهد این واریز نه‌تنها عیدی یا مستمری مددجویان نبوده است، بلکه واریز کمک‌هزینه معیشتی برای افراد دارای معلولیت بوده است. با این حال باید منتظر آن بود تا واریز اولین مستمری سال جدید شمسی انجام شود تا مشاهده شود عدد واریزی روز گذشته به حساب مددجویان، علی‌الحساب مستمری بوده است یا واریز عیدی باقی‌مانده از اسفند سال گذشته.

مستمری فروردین ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی واریز نشده است | واریزی با عنوان «کاهش فقر مطلق» چیست؟


گفتنی است‌ مبالغ مستمری جدید به این شرح خواهد بود: تک نفره ۶۵۵، دو نفره ۹۳۶، سه نفره ۱ میلیون و ۳۱۰، چهار نفره ۱ میلیون و ۶۸۴ و پنج نفره ۲ میلیون و ۵۹ هزار تومان. مبالغ اعلامی صرفا برای کسانی واریز خواهد شد که معلولیت‌های شدید و خیلی شدید دارند و سابقه دریافت مستمری، حق پرستاری و عیدی را در سنوات گذشته داشته‌اند.


در ادامه حتما بخوانید

واریز عیدی «عید فطر» برای مددجویان سازمان بهزیستی

افزایش حقوق ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری و لشکری واریز شد (۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲)

عیدی معلولان با یک ماه تاخیر واریز شد؛ ۳۹۰ هزار تومان برای خانواده دونفره

مددجویان بهزیستی کمک هزینه معیشتی ویژه عید فطر دریافت می‌کنند (۲۹ فروردین ۱۴۰۲)