وزیر نیرو: خراسان‌رضوی، مازندران و گلستان با خشکسالی مواجه‌اند| متوسط پرشدگی سدهای کشور ۶۴ درصد است+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، در رابطه با اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر آن‌که چک سفید امضا به مدیری نداده‌ایم، اظهار داشت: همه اعضای کابینه و همه وزرا در رای اعتمادی که از مجلس گرفته‌ و تعهدی که به رئیس‌جمهور دادند، باید در کابینه کارآمد ظاهر شوند و مسائل و مشکلات مردم و حوزه خود را مرتفع کنند و برهمین اساس این حرف رئیس‌جمهور منطقی است.

{$sepehr_media_725078_400_300}

وزیر نیرو درباره مدیریت مصرف مردم در تابستان گفت: مدیریت مصرف جز الزامات و دستور اخلاقی دین مبین اسلام است و همچنین یکی از ضرورت‌های زندگی امروز محسوب می‌شود. این مدیریت مصرف باید تابع فناوری‌های نو و ضوابط اقتصادی باشد. در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی در این باره داریم.

محرابیان درباره وضعیت سد‌های کشور و مشخصا در پاسخ به این سوال که آیا سد‌ها پر است؟، بیان داشت: خیر، پرشدگی سد‌های مختلف بوده و اکنون میزان پرشدگی سد‌ها ۶۴ درصد است و در برخی نقاط کشور وضعیت خوب است و برخی سد‌ها در مرحله سرریز قرار دارند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در برخی نقاط میزان پرشدگی سد‌ها متفاوت است، متوسط کشور ۱۲ درصد با شرایط فاصله داریم، ولی نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم. در مازندران، گلستان، خراسان‌رضوی، لرستان و سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استان‌ها شرایط خشکسالی داریم و امیدواریم که طی ماه‌های آینده شاهد بارش‌هایی باشیم که این کمبودها را جبران کند.