واریز عیدی «عید فطر» برای مددجویان سازمان بهزیستی
علی صمدی جوان

کامران عاروان با اعلام این خبر به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: طی جلسه‌ای که امروز صبح (۳۰ فروردین) با خانم فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور داشتیم، مشخص شد مبلغی که دیروز به حساب مددجویان مستمری بگیر سازمان واریز شده است، در واقع عیدی «عید فطر» این سازمان بوده است.

وی با اشاره به شکل پیامک واریزی خاطرنشان کرد: در همین جلسه نسبت به فرم ارسال پیامک اعتراض کردیم و عنوان شد چگونه مبلغ ناچیز ۲۰۰ هزار تومانی در قالب کاهش فقر مطلق به کار مددجو می‌آید؟ و معاون توانبخشی هم ضمن عذرخواهی، منبع تامین این عیدی و معاونت واریز کننده را، معاونت مالی عنوان کرد و اظهار داشت ما اطلاعی از پیامک نداشتیم.

عاروان به گلایه‌ها و ناراحتی‌های برخی افراد دارای معلولیت پرداخت و ادامه داد: بسیاری از هم نوعان ما با مشاهده پیامک واریز، ضمن تماس با بنده، مراتب ناراحتی شان را ابراز و اینطور فکر می‌کردند که عدد مذکور، مبلغ مستمری آنان است. در حالیکه چنین نیست و مبلغ یارانه فروردین ماه مددجویان قرار است شنبه یا یکشنبه هفته آینده واریز شود.

قول‌های مساعد دولت برای رفع مشکلات

عاروان با اشاره به جلسه روز ۲۹ فروردین در محل ساختمان پاستور با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه‌ای که با دکتر مخبر، رئیس کمیته نظارت و هماهنگی اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و صولت مرتضوی دبیر این کمیته داشتیم، ابتدا رئیس سازمان بهزیستی به گزارشی از عملکرد این سازمان و اقدامات صورت گرفت و صورت نگرفته پرداخت تا حاضرین در جریان شرایط قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در گزارش سازمان آمد که به طور مثال برای اجرای ماده ۲۷ از قانون حمایت از معلولان که دلالت بر پرداخت حقوق پایه کارمندی به معلولان شدید و خیلی شدید دارد، بهزیستی کشور باید بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار داشته باشد تا بتواند به این تعهد خود عمل نماید.

 عاروان افزود: با این حال احتمال کمی است که دولت و سازمان بهزیستی بتوانند چنین اعتباراتی را تامین کنند؛ هرچند نمایندگان سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه بودند عنوان کردند بخش‌های از اعتبار اجرای قانون حمایت از معلولان را می‌توان از محل سایر منابع پیش بینی شده در بودجه سال جاری تامین و اجرا نمایند.  


در ادامه بخوانید:

مستمری فروردین ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی واریز نشده است | واریزی با عنوان «کاهش فقر مطلق» چیست؟