بارش باران در اوایل هفته آینده در خراسان رضوی (٣١ فروردین‌ماه ١۴٠٢) 
بیتا سخایی

آیدا رضایی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با منفی ١ درجه و بردسکن با ٢۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و تربت حیدریه با سرعت ۴٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ و ٢٠ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢۵ درجه و در سردترین ساعات به ٩ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز و فردا ضمن روند افزایش دما جو نسبتا پایدار در سطح استان پایدار است.

وی ادامه داد:، اما از اواخر وقت فردا تنها در ارتفاعات و نیمه جنوبی استان افزایش ابرناکی را شاهد خواهیم بود. شنبه و یکشنبه با نفوذ جریانات ناپایدار جوی علاوه بر افزایش وزش باد شاهد وقوع بارش‌های رگباری پراکنده در استان به ویژه در نواحی غربی و شمال غرب خواهیم بود.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٧٠ بوده و امروز مشهد با شاخص ٧۵ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه‌های چمن و شهید آوینی در شرایط ناسالم قرار دارند و ایستگاه‌های تقی آباد و نخریسی در شرایط پاک است.