پیش بینی حضور ۵۰۰ هزار زائر در تعطیلات عید فطر در مشهد 
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز، با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در ایام تعطیلات عید نوروز و عید سعید فطر و پیش بینی های صورت گرفته در این خصوص اظهار کرد: از ماه ها قبل کمیته ای  متشکل از تمام دستگاه های اجرایی استان با محوریت استانداری تشکیل شد و در تمامی موضوعات و مسائل مرتبط با خدماتی که به زائرین ارائه می شود هماهنگی در این کمیته ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد گفت: پیش بینی می شود در تعطیلات عید فطر۵۰۰ هزار زائر به مشهد سفر کنند   در زمینه اسکان ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر شب در اسکان های دائمی و موقت در اختیار قرار گرفت و مکان‌هایی مانند کمپ غدیر با ظرفیت ۶ هزار نفر آماده سازی شده است.
او افزود: همچنین در هسته مرکزی مشهد ۱۴ هزار ظرفیت آماده شده جهت پارک خودرو اختصاص یافته است.
در زمینه حمل و نقل پایگاه های امداد جاده ای و یگان های امداد خودرو در سطح جاده های مواصلاتی و شهر مشهد آماده ارائه خدمات هستند.

 او تصریح کرد:ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد و جوان سیر ایثار نیز به این موضوع برای برگشت زائران اختصاص یافته و اطلاع رسانی از طریق ادارات کل راهداری استان های دیگر نیز برای تهیه بلیط  از مبدا انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی  نژاد بیان کرد: نظارت بر بازار و تامین اقلام مورد نیاز زائرین، آمادگی یگان‌های بهداشت و درمان استان در شهر ها و جاده های مواصلاتی  در شهر ها و جاده های مواصلاتی و آمادگی ایستگاههای استقبال از زائرین  از دیگر اقدامات انجام شده برای رفاه حال زائران است.

او افزود: تمامی ظرفیت‌های پارکینگ سرویس های بهداشتی و نانوایی های ثابت و سیار در مشهد مقدس به خصوص اطراف حرم مطهر در تعطیلات عید سعید فطر فعال است و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت افزایش تعداد تاکسی ها و اتوبوس ها در محدوده حرم مطهر انجام و نظارت و کنترل کافی در خصوص نرخ تاکسی ها انجام می شود.