وزش باد شدید و بارش‌های رگباری در خراسان رضوی (۴ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢) 
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ۶ درجه و سرخس با ٣۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان قوچان با سرعت ٧٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. همچنین در شهرستان‌های داورزن و جوین بارش باران داشته‌ایم که بیشترین بارش از جوین به میزان ۶ دهم میلیمتر گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١۶ و ٣١ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣٠ درجه و در سردترین ساعات به ١۶ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی کماکان وزش باد و گردو خاک پدیده غالب جوی در سطح استان است. امروز در مناطق بادخیز از جمله نواحی غربی، بخش‌هایی از جنوب و شرق استان وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای از نقاط همراه با کاهش دید و کیفیت هوا همراه است. 

وی ادامه داد: همچنین از ساعات بعدازظهر امروز برمیزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در مناطقی از غرب استان احتمال بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق وجود دارد. از پنج‌شنبه انتظار داریم بر گستره بارش‌ها در سطح استان افزوده شود. 

گفتنی است؛ تغییرات دمایی نداریم و تا اواخر هفته هوای استان گرم است.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٩۶ بوده و امروز مشهد با شاخص ١٠١ در شرایط ناسالم قرار دارد.