۴ میلیارد ریال؛ ارزش پرونده‌های مرغداران متخلف مشهد
مریم  احمدی

ناصر شعربافیان در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: طی این مدت هزار و ۵۰۰ بازرسی ویژه از مراکز عمده عرضه و خرده فروشی مرغ در بازار مشهد توسط این مجموعه انجام شده است.

وی ادامه داد:در این بازرسی‌ها و رسیدگی به موارد مربوط در نهایت طی یک ماه تعداد ۱۸۹ پرونده به ارزش تخلف چهار میلیارد ریال تشکیل شده که در مراحل رسیدگی قرار دارد.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه از یک ماه قبل از سال جدید کار ویژه‌ای در تامین و برنامه ریزی برای توزیع و نظارت بر تولید و عرضه گوشت مرغ در بازار مشهد و استان آغاز شد، اظهارکرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز این نظارت‌ها و برنامه ریزی‌ها نتیجه مناسبی داشت و در سطح استان با وجود حضور بیش از ۱۰ میلیون زائر و مسافر، مشکل و تنشی در بازار مرغ نداشیتم.

شعربافیان افزود: بعد از پایان تعطیلات نوروز در مقطع کوتاهی در سطح کشور به دلیل کمبود تولید مرغ زنده و کاهش جوجه ریزی هشدار‌هایی به استان‌ها داده شد تا برنامه‌ریزی دقیق تری در این زمینه داشته باشند که از آن جمله توزیع گوشت مرغ منجمد بود.

وی تاکیدکرد: تمام تلاش‌ها در تامین مرغ مورد نیاز مردم در استان انجام شده است، اما متاسفانه در چنین فضایی عده‌ای سودجو و فرصت طلب نیز اقدام به اجحاف به مردم و تخلفات متعدد و مختلف داشتند بنابراین نظارت‌ها تشدید شد.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: نظارت‌های یک ماه گذشته از سطح کشتارگاه‌ها آغاز و در شبکه عمده و خرده فروشی همچنان در حال انجام است.

گفتی است طی یک ماه گذشته گرانی بهای مرغ قیمت این محصول را تا کیلویی ۸۰ هزار تومان و حتی بیشتر هم رساند در حالی که قیمت مصوب این کالای پروتئینی ۶۳ هزار تومان است.