برنامه‌ریزی برای جذب ۱۰ هزار کارگر ماهر در پارس جنوبی + رشته‌های مورد نیاز

به گزارش شهرآرانیوز، احمد محمدی زاده اظهار کرد: بیشترین نیرو‌های آموزش دیده مورد نیاز پروژه‌های پارس جنوبی در رشته‌های لوله‌کشی صنعتی، انواع جوشکاری، قالب‌بندی، آرماتوربندی، فیتر، ابزار دقیق و برق صنعتی است.

وی افزود: با توجه به نیاز به کار این نیرو‌های آموزش دیده تلاش می‌شود حتی هزینه رفت و آمد آن‌ها نیز تامین شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: جوانان با مهارت در شرایط جدید بیکار نمی‌مانند و فرصت شغلی برای آن‌ها مهیا است.

محمدی زاده ادامه داد: امروز فضای خوبی برای اشتغال جوانانی که دارای مهارت هستند در مراکز و شهرک‌های صنعتی فراهم شده است.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی در بیشتر مراکز و شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نیاز به نیروی ماهر وجود دارد، اما نیروی لازم ماهر در بسیاری از این مراکز وجود ندارد.

استاندار بوشهر تضمین کرد: جوانانی که به دنبال شغل هستند اگر از مهارت لازم در رشته‌های مورد نیاز بازار کار برخوردار باشند فرصت شغلی برای آن‌ها فراهم است.

وی اظهار کرد: اشتغال جوانان بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان یکی از مطالبات مردم به خصوص استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمدی‌زاده افزود: مردم استان بوشهر از سالیان دور میزبان طرح‌ها و صنایع نفت در عرصه‌های گوناگون بودند و مطالبه آنان در عرصه اشتغال جوانان در این صنایع و شرکت‌ها به حق است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ به لحاظ زیست‌بوم کارآفرینی در دولت سیزدهم تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تعهد اشتغال خود را انجام و اطلاعات مربوط به شاغلان را در سامانه جامع اشتغال کشور بارگذاری کنند.

محمدی زاده ادامه داد: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال استان بوشهر سال گذشته اشتغال ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: این آمار نسبت به تعهد اشتغال ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر، ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

استاندار بوشهر گفت: براساس تعهد سال ۱۴۰۲ استانداران به وزارت کشور، ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل هدف‌گذاری شده که با توجه به برنامه‌ریزی و تاکید در کارگروه اشتغال استان این رقم باید به ۲۵ هزار شغل در سالجاری افزایش یابد.

منبع: ایرنا