ویدئو| آتش سوزی دو لنج باری در جزیره قشم مهار شد

به گزارش شهرآرانیوز، در این حادثه دو لنج به همراه بارهایشان به طور کامل در آتش سوختند.

{$sepehr_media_731035_400_300}


مختار گرشاسبی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این زمینه گفت: این شناور‌ها حامل بار از مبدا دوبی امارات متحده عربی به مقصد قشم بودند که به دلایل نامعلوم صبح امروز (جمعه ۸ اردیبهشت ماه) دچار آتش‌سوزی گردیدند.

وی ادامه داد: در نخستین دقایق بروز این حادثه نیرو‌های آتش‌نشانی عملیات اطفا حریق را انجام دادند و با حضور میدانی و دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بررسی علل و برآورد میزان خسارت این آتش‌سوزی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: لنج‌های حادثه دیده در نوبت تخلیه در اسکله بندر بهمن قشم بودند و لنج و کالا‌های وارداتی، کاملا در اختیار مالک شناور بوده است.

به گفته گرشاسبی؛ از آنجا که فرآیند تخلیه بار‌های وارداتی لنج‌های حادثه دیده شروع نشده بود و کالایی تحویل انبار شرکت توسعه بنادر و فرودگاهی نگردیده و قبض انبار برای آن صادر نشده، شناسایی نوع و حجم کالای ورودی و برآورد میزان خسارت آن زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان شناور‌های حمل کالا طبق کنوانسیون‌های حمل و نقل بین‌المللی باید شناور و کالای خود را بیمه کنند، لذا مالکین این شناور‌ها در صورت داشتن بیمه جهت جبران خسارت می‌توانند پس از برآورد خسارت، از بیمه مربوطه تامین خسارت کنند.