درخواست دولت برای به‌تعویق افتادن استیضاح فاطمی‌امین رد شد

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌نظام‌الدین موسوی اظهار داشت: برای حضور در جلسه فردا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس جمهور دعوت شده است و این جلسه فردا یکشنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) براساس آئین نامه داخلی مجلس برگزار می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور فردا می‌تواند در جلسه استیضاح شرکت کند و یک ساعت نیز در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی دارد، اما حضور و یا عدم حضور رئیس جمهور با تصمیم ایشان است و تا این لحظه چیزی به مجلس اعلام نشده، اما همان‌طور که گفته شد حق قانونی رئیس‌جمهور است که در جلسه حضور پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جلسه فردا در صورت طولانی‌شدن روند استیضاح به صورت دو شیفت برگزار می‌شود، اما معمولا اینگونه نبوده و فعلا قراری برای برگزاری جلسه روز یکشنبه در دو شیفت وجود ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در خصوص در خواست دولت برای تقویق افتادن جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: این درخواست در مجلس بررسی و پاسخ داده شد و از آنجایی که طبق قانون آیین نامه داخلی ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و وزیر صمت حداکثر باید طی این ۱۰ روز باید در مجلس برای پاسخگویی حضور پیدا کند، جلسه استیضاح وزیر صمت فردا برگزار می‌شود.