دومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه به زودی بازگشایی می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، حسین مختاری با بیان این خبر اظهار کرد: دومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و با اختصاص اعتباری چهار میلیارد تومانی در بوستان نیلوفرآبی واقع در اندیشه ۶۸ در دست احداث است و به زودی عملیات ساخت آن به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این مرکز در مساحتی به وسعت ۴۵۰ مترمربع و با امکاناتی از جمله گلخانه، کلاس آموزشی، دمنوش‌کده، مزرعه آموزشی و... دایرخواهد شد، گفت: احداث این پروژه از مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: این مرکز به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در زمینه‌های فضای سبز و گل و گیاه راه اندازی می‌شود و امید می‌رود تا با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی علاوه بر افزایش دانش شهروندان در امور گل و گیاه خدمات مشاوره‌ای مناسبی نیز به آنان ارایه شود.

مختاری اضافه کرد: این مرکز با هدف آموزش و جلب مشارکت آگاهانه شهروندان، توسعه مشارکت مردم در راستای بهبود هرچه بهتر فضای سبز، ایجاد علاقه‌مندی در افراد، ارتقای آگاهی آنان در زمینه کاشت و نگهداری گل‌وگیاه، ارتقای فرهنگ نگهداری از فضای سبز، کاهش هزینه‌های نگهداری و سهیم کردن مردم در امر نگهداری فضای سبز و... بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان علاقه‌مند جهت شرکت در دوره‌های آموزشی و مشاوره رایگان تحت عنوان آشنایی با گیاهان آپارتمانی، روش تکثیر و نگهداری آنها، سبزی‌کاری، کاشت بذر و نشاء و ... می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد امیدواری کرد: این مرکزهمزمان با ۱۰ خردادماه سالروز ولادت امام رضا علیه السلام بازگشایی و در اختیار شهروندان قرار گیرد.