آخرین اخبار از طرح ممنوعیت تحصیل کارکنان دولت و انحلال دانشگاه پیام‌نور (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، احمدحسین فلاحی با اشاره به ارجاع طرحی به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با عنوان «ساماندهی مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» که به ادغام دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه‌ها و ممنوعیت ادامه تحصیل دانشگاهی کارمندان دولت پرداخته است، گفت: این طرح هنوز در کمیسیون آموزش بررسی نشده و بعید به نظر می‌‎رسد که با نظر مثبت اعضا همراه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دانشگاه پیام نور خدمات بسیاری داشته که این طرح بدون توجه به مزیت‌‎های این دانشگاه تهیه شده است، افزود: این دانشگاه در ابتدای امر با فلسفه آموزش غیر حضوری تشکیل و پس از آن با تبدیل به دانشگاه روزانه به صورت حضوری نیز دانشجویان بسیاری را جذب کرد.

وی یادآور شد: به نظر می‎رسد طرح مذکور نیاز به کار کارشناسی جدی در کمیسیون و کمیته‌های تخصصی دارد و با شناختی که از کمیسیون داریم، این طرح با محتویات فعلی مورد تأیید اعضای کمیسیون قرار نخواهد گرفت.

فلاحی اضافه کرد: البته در دانشگاه پیام نور واحد‌های مازاد وجود دارد که باید تجمیع شود و می‎توان این واحد‌ها را برای درآمدزایی دانشگاه پیام نور و همچنین تفاهم و ارتباطی بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد، اما اینکه دانشگاه پیام نور جمع آوری و فقط یک واحد مجازی آن هم در تهران باشد، کاملاً غیر کارشناسی است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه دانشگاه پیام نور با بهره مندی از دانشجویان خارجی برای کشور ارز آوری نیز دارد، گفت: در دوران کرونا دیدیم که یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور بود و نباید این ظرفیت حوزه آموزش عالی را از بین ببریم.

وی درباره ممنوعیت تحصیل کارکنان دولت نیز تصریح کرد: فلسفه حضور کارمند در بخش دولتی، خدمت رسانی به مردم است، لذا نباید در زمان اداری و کاری کارمند مشغول به تحصیل باشد، البته گاهی ادامه تحصیل در راستای ارتقای بهره‌وری بوده و اگر در روز‌های تعطیل و ساعات غیرکاری باشد، مانعی ندارد، اما اینکه به طور کلی ممنوعیت در خصوص تحصیل کارکنان دولت داشته باشیم، مورد تأیید نیست.