آموزش زبان خارجی برای رانندگان تاکسی خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم
به گزارش شهرآرانیوز، احمد محبی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دوره پنجم شورای شهر و مورد تاکید شهردار مشهد ارایه خدمات مؤثر به رانندگان تاکسی برای افزایش سطح رضایت‌مندی آن‌ها و البته شهروندان بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی خدمات متعددی از طریق این سامانه به رانندگان تاکسی مشهد ارایه می‌شود که شامل خدمات رفاهی و خدمات خودرویی است.
وی با اشاره به دو بخش سامانه «رفاه تاکسی»، گفت: یک بخش از این سامانه مربوط به خدماتی است که سازمان با توجه به امکانات خود از از جمله سالن‌های ورزشی و مراکز خدمات درمانی ارایه خواهد کرد و بخش دیگر مربوط به خدمات قابل ارایه بخش خصوصی است.
محبی با بیان اینکه امکان ورود به سامانه رفاه تاکسی برای رانندگان تاکسی به آسانی فراهم شده است، اظهار کرد: رانندگان براساس امتیازی که براساس شاخص‌های مختلف تعیین خواهد شد، می‌توانند از این خدمات رفاهی در این سامانه دیده شده استفاده بهینه داشته باشند.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم فضا‌های بیشتری برای خدمات رسانی مهیا کنیم تا خدمات ارایه شده در شأن خادمان شهر بهشت به خصوص تاکسیرانان و رانندگان حمل ونقل عمومی باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به نرم‌افزار «مترجم»، گفت: شهر مشهد، به دلیل حضور زائرانی که به شهر مشهد مشرف می‌شوند یک شهر خاص است، از این رو باید تاکسیرانان در مبادی و اطراف حرم به زبان‌های بین المللی مسلط باشند.
وی گفت: آموزش زبان خارجی برای رانندگان خطوط مبادی و خطوط اطراف حرم در حال انجام است و در نظر داریم که یکی از امتیازات گزینش رانندگان براساس آموزش کلاس‌های زبان باشد.
محبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از رانندگان به خصوص رانندگان خطوط فرودگاه و راه آهن به بعضی از زبان‌ها مسلط هستند و به راحتی می‌توانند با زائر ارتباط برقرار کنند.
وی گفت: برای نخستین بار سامانه ارتباط مسافران تاکسی با عنوان «سامت» برای پاسخگویی و دسترسی آسان زائران و مسافران به خدمات مورد نیازشان راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در ارتباط با قابلیت‌های سامانه ارتباط مسافران تاکسی در مبادی ورودی شهر مشهد و به تمام خطوط ۱۴۰ گانه تاکسیرانی این شهر انجام شده تا زائران و مجاوران با پیوستن به این ربات تلگرامی به نقشه گردشگری، نرخ‌نامه تاکسی و معرفی اماکن دیدنی دسترسی داشته باشند و از همه مهم‌تر انتقادات و پیشنهادات خود را با اعلام پلاک تاکسی مورد نظر به آسانی اعلام کنند.

وی هدف از راه‌اندازی سامانه ارتباط مسافران تاکسی را دسترسی راحت‌تر زائران و مسافران به موارد مورد نیاز همچون نرخ‌نامه، ثبت انتقادات و پیشنهاد، معرفی اماکن دیدنی و راهنمای مسیر عنوان کرد و افزود: در صدد افزایش قابلیت‌های این سامانه در آینده نزدیک هستیم، حتی می‌توان خدمات شهری را در قالب زیرشاخه این سامانه قرار داد.