رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی: برای دانش‌آموزان، کلاس‌های رایگان شطرنج برگزار می‌کنیم
مائده مومن حقیقی

به گزارش شهرآرانیوز، رضا پاشانجاتی در نشست خبری این هیات که امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزارشد، با بیان اینکه استان رتبه اول کشور را به لحاظ تعداد شطرنج‌بازان دارد، اظهار کرد: امروز بیش ۳۰ هزار نفر در مسابقات و کلاس‌های آموزشی شطرنج شرکت می‌کنند. استان ما از نظر استاد فیده، استاد فدراسیون جهانی شطرنج و ... ظرفیت بالایی دارد.
وی افزود: شطرنج در اروپا قدمتی ۵۰۰ ساله و در خراسان قدمتی هزار ساله دارد و خوشبختانه تا کنون موفق شدیم در رده‌های مختلف عنوان قهرمانی کشور را کسب کنیم همچنین توانستیم رکورد برگزاری مسابقات بین‌المللی را در شطرنج کشور و ورزش استان ثبت کنیم وامروز در رده‌های مختلف شاهد ملی‌پوشان خراسانی هستیم.
وی از استقبال مطلوب شهرستان‌ها از مسابقات جام رمضان شطرنج خبر داد و گفت: درجام رمضان سال جاری ۱۲ مسابقه شطرنج در شهرستان‌ها برگزار شد. امروزه کلاس‌های رایگان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و همواره برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، معرفی ورزشکار، داور و مربی سعی کردیم با هیات‌های با کارگران، جانبازان و معلولین و... در تعامل باشیم.
پاشانجاتی در ادامه گفت: افزود: هدف از برگزاری مسابقات مختلف در خراسان رضوی ارتقا سطح شطرنج استان است و ما توانایی برگزاری مسابقات با حضور هزار شرکت‌کننده را در استان داریم.
وی در نهایت بیان کرد: باشگاه‌های شطرنج تک منظوره است که هزینه‌های بسیاری در بر دارد و هیات موظف به پرداخت آن است.