کاهش دما و تداوم بارش باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢) 
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ٩ درجه و سرخس با ٣٧ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با سرعت ٩٧ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

آهنگر زاده تاکید کرد: از ٣٣ ایستگاه هواشناسی، ١١ ایستگاه گزارش بارش باران داشته‌اند و میزان بارش‌ها در نواحی شمالی و غربی استان بیشتر بود و بیشترین میزان بارش از شهرستان جوین به میزان ۴.١ میلیمتر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١۵ و ٢٨ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٨ درجه و در سردترین ساعات به ١۴ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پایان هفته به تناوب شاهد بارش باران و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم داشت. طی این مدت بارش‌ها به شکل رگبار باران و گاهی توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از چهارشنبه شب و دو روز آخر هفته بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود به خصوص نیمه شمالی استان احتمال آبگرفتگی، روان‌آب و سیلاب وجود دارد. 
همچنین طی این مدت وزش باد شدید و در مناطق بادخیز همراه با گردوخاک و بروز خسارات است. از نظر دمایی از فردا روند کاهش دما در سطح استان آغاز می‌شود و تا صبح شنبه ادامه دارد.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٩٩ بوده و امروز مشهد با شاخص ١٠۶ در شرایط ناسالم قرار دارد.