شاخص کل بورس امروز (۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) | فتح قله جدید ۲.۵ میلیون واحدی در بازار سرمایه
سوسن ظریفی

به گزارش شهرآرانیوز، امروز بورس تهران بار دیگر شاهد کانال‌شکنی‌های نماگر اصلی و صف خرید نوسان گیران بازار سهام بود، به طوری که فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی یک دست سبزپوش شدند.

شاخص کل بورس امروز با رشد ۳۷۶۹۰ واحدی ((۱.۵۲ درصد) توانست به جایگاه ۲ میلیون و ۵۱۸ واحدی برسد، نماد‌های فولاد، اخابر، فارس، میدکو، شپنا، حکشتی و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نماد‌های خودرو، خگستر، شستا، خساپا، فولاد، وبملت و وبصادر نیز بیشترین تراکنش را از آن خود کردند.

شاخص هم وزن نیز با ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحد افزایش معادل ۲.۴۸ درصد در محدوده ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد قرار گرفت.

لازم به ذکر است که بازار سهام از اسفند ماه سال گذشته رشد تقریباً بدون وقفه‌ای را آغاز کرده و این روز‌ها نیز همچنان توانسته است روند صعودی خود را حفظ کند به‌صورتی که شاخص کل علاوه بر شکستن سقف تاریخی خود در محدودۀ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، ۴۰ هزار واحد بالاتر در محدودۀ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی ایستاده است.

گفتنی است از عمده دلایلی که می‌توان برای رشد بازار عنوان کرد، علاوه بر جاماندگی بازار سهام نسبت به سایر بازار‌های موازی، رشد نرخ ارز در بازار آزاد و همچنین طرح اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر مالیات بر عایدی سرمایه بود که خرید و فروش در سایر بازار‌های موازی بازار سرمایه را شامل مالیات می‌کرد.

شاخص کل بورس امروز (۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) | فتح قله جدید ۲.۵ میلیون واحدی در بازار سرمایه