جلسات روز‌های یکشنبه مجلس ۲ شیفته شد+ جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی از موافقت نمایندگان با ۲ شیفته شدن جلسات علنی مجلس در روز یکشنبه خبر داد و با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس در جلسه اخیر خود تصمیم گرفته بود که جلسات مجلس در این روز برای بررسی طرح‌ها و لوایح انباشته شده در ۲ شیفت برگزار شود، اما این تصمیم نیاز به موافقت نمایندگان داشت، افزود: در جلسه اخیرا مجلس در رأی استمزاجی که از نمایندگان گرفته شد آن‌ها نیز با این تصمیم موافقت کردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه گفتگو با تسنیم تاکید کرد: با توجه به اینکه معمولاً در سال‌های پایانی مجالس حجم طرح‌ها و لوایح باقی‌مانده و کار مجلس از بعد تقنینی و نظارتی افزایش می‌یابد، لذا نمایندگان تصمیم گرفتند که جلسات روز‌های یکشنبه به‌صورت ۲ شیفته برگزار شود.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: با این تصمیم جلسات روز‌های یکشنبه تا زمان کاهش بار طرح‌ها و لوایحی که در نوبت دستورکار جلسه علنی قرار دارد، به صورت ۲ شیفته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این تصمیم جلسات کمیسیون‌های تخصصی در روز‌های یکشنبه برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: بنابر این تصمیم جلسات کمیسیون‌ها در روز‌های دوشنبه برگزار خواهد شد.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح مهمی باقیمانده است که باید تا پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف شوند، گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، ساماندهی کارکنان دولت، طرح بانکداری اسلامی، طرح اصلاح مفادی از انتخابات مجلس شورای اسلامی، طرح ۲ فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای مسکن، لایحه یک فوریتی مدیریت تعارض منافع، طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، طرح اصلاح قانون مهریه و همچنین اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، از جمله طرح‌ها و لوایح مهمی هستند که باید تا پایان مجلس تعیین تکلیف شوند.