ترامپ از معامله قرن رونمایی کرد
به گزارش شهرآرانیوز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون در حال اعلام توطئه خطرناکی موسوم به معامله قرن است.

وی گفت: امروز اسرائيل گام بزرگی در جهت صلح برمی‌دارد. جوانان در سراسر خاورمیانه برای یک آینده پرامید‌تر قدم برمی‌دارند. دولت اسرائیل جویای صلح است و صلح فراسوی سیاست است

ترامپ افزود: اسرائیل یک سرزمین مقدس برای نیایش و مردم یهود است و حاکی از این که هرگز روزهای تاریک تاریخ تکرار نخواهد شد. 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: دیدگاهی که برای صلح دارم کاملا از بینش‌های قبلی متفاوت است. طرح ما برای صلح خاورمیانه ۸۰ صفحه است و یک کمیته مشترکی با اسرائیل تشکیل می‌دهیم برای این که طرح صلح در اولین فرصت اجرایی شود.

وی اظهار کرد: بیت المقدس پایتخت اسرائیل باقی خواهد ماند زیرا هرگز نمی‌توانیم درباره امنیت اسرائیل سازش کنیم.

ترامپ گفت: یکی از کارهایی که برای امنیت اسرائیل کردم خارج شدن از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای با ایران بود.

وی افزود: توافق امروز یک فرصت تاریخی برای فلسطینی‌هاست که یک سرزمین مختص خودشان داشته باشند. این آخرین فرصت است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: در شرق بیت‌المقدس یک پایتخت برای فلسطین تعیین می‌شود و آمریکا آنجا هم سفارت‌خانه دایر می‌کند و ما آماده‌ایم در کشور جدید فلسطین سرمایه‌گذاری کنیم و کشورهای دیگر هم علاقه‌مند هستند. یک میلیون شغل تازه‌ برای آنها ایجاد می‌شود.

وی مدعی شد: ما فلسطینی‌ها را توانمند می‌کنیم تا با غرور ملی آینده خود را بسازند. ما از آنها می‌خواهیم با چالش‌های سازش‌ آماده باشند. 

ترامپ افزود: صد در صد سرزمین‌های خلافت اسلامی از دست آنها در آمده و رهبر وحشی‌شان کشته شده است.

وی ادعا کرد: ما قاسم سلیمانی بزرگترین تروریست جهان را حذف کردیم. رژیم ایران منزوی و تضعیف شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بیت‌المقدس در واقع آزاد شده است و آمریکا آماده همکاری با همه طرف‌ها درباره طرح صلح است. اتحاد ما با اسرائیل هرگز به استحکام امروز نبوده. به اتفاق هم می‌توانیم طلوع تازه‌ای در خاورمیانه داشته باشیم.