تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی | انتخاب ۴۱ معلم نمونه برای دیدار با مقام معظم رهبری

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود نیروی متخصص و کمبودهای سرانه آموزشی مشکلاتی است که در این حوزه تاسف‌بار است و امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مربوطه این مشکلات در راستای توسعه فرهنگی، علمی و آموزشی کشور رفع شود.

{$sepehr_media_736380_400_300}

در این مراسم سیدامیر شوشتری  اظهار کرد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و از این رو رهبر فرزانه انقلاب فرمود مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید به آموزش و پرورش ملحق شود و از ۲ سال گذشته این اتفاق افتاد. همین امر نشان دهنده اهمیت این نهاد در رشد و شکوفایی کشور است.

وی با بیان اینکه پس از فروکش کردن کرونا که ۲ سال کشور را درگیر کرد ، افزود: علاوه بر تعطیلی همگانی منجر به مجازی شدن تعلیم و تربیت نیز شد، سال تحصیلی گذشته برای جامعه فرهنگیان بسیار پرالتهاب و دوران سختی بود.

شوشتری در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: ایشان فرمود اینکه برخی نظر داده‌اند آموزش و پرورش را خصوصی کنند، خیلی نطر درستی نیست و اگر قرار باشد کشوری به اوج برسد، جز با سرمایه‌گذاری در این حوزه و به ویژه معلمان چیزی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه در بخشی دیگر از فرمایشات خود فرمود در ۱۰ سال گذشته پنج وزیر و چهار سرپرست بر وزارت آموزش و پرورش مدیریت کردند. این حوزه جایگاهی است که باید همه بسترها فراهم شود تا در طول سال‌ها میوه و محصولش به بار بنشیند.

در ادامه این مراسم، سید ابوالفضل حسینی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی نیز گفت: امسال معلمان نمونه استانی و کشوری در چهار سطح انتخاب شدند.

به گفته وی، در گام اول ۱۰ هزار و ۷۵۴ نفر از معلمان برتر در این انتخابات شرکت کردند و رتبه اول تعداد شرکت‌کنندگان در انتخاب معلمان نمونه را در کشور کسب کرده‌ایم.

حسینی در بیان فرایند انتخاب معلمان نمونه افزود: با اشاره به انتخاب ۸۲۸ معلم خانم و ۲۵۱۷ معلم آقا از میان ۱۰ هزار و ۷۵۴ شرکت‌کننده توضیح داد: از تعداد منتخبان ۳۲۰۲ نفر از بانوان و ۴۱ نفر از آقایان به مرحله استانی و ۱۶ نفر شامل یک آقا و ۱۵ خانم به مرحله کشوری راه یافتند و در مرحله کشوری خانم دهقانی از ناحیه یک انتخاب شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی بیان کرد: امسال در هفته معلم ۴۱ نفر از فرهنگیان نمونه استان براساس شاخصه‌های اعلام شده برای دیدار با مقام معظم رهبری انتخاب شدند.