جزئیات تفاهم‌نامه وزرای ارتباطات ایران و سوریه| از صادرات تجهیزات ارتباطی تا ارائه خدمات توسط پلتفرم‌های ایرانی

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه همکاری مشترکی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات و فناوری سوریه امضا کرد.

‌زارع‌پور که به‌همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عازم سوریه شده، ابتدا رئیس‌جمهور را در دیدار با بشار اسد همراهی کرد و پس از انجام ملاقات‌های رسمی سپس مطابق توافق قبلی، سند همکاری‌های دوجانبه‌ای را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری سوریه امضا کرد.

یکی از اسناد امضا شده تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات اکتیو و پسیو مخابراتی و ارائه خدمات در حوزه پلتفرم‌های تصویری، حمل و نقل، سلامت و آموزش الکترونیکی است.

همچنین همکاری در زمینه ارائه خدمات دولت هوشمند، نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی سوریه و همکاری در زمینه ارائه خدمات فضایی از دیگر مواردی است که دو طرف در مورد آن توافق کردند.

ضمنا در این سند به همکاری‌ها در زمینه پست، پست بانک و رگولاتوری و موارد متعددی دیگر به آن اشاره شده است.

برای اجرایی‌کردن این توافقات مقرر شد تا کارگروه مشترک تخصصی در حوزه ICT حداکثر تا دو ماه آینده با حضور نمایندگان دو کشور تشکیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، زارع‌پور قرار است امروز (پنجشنبه) پیرامون توسعه همکاری‌ها در حوزه ICT، با وزیر ارتباطات و فناوری سوریه دیدار و گفتگو کند.