پرمصرف‌های بی مصرف!
مهدی محمدی

سخنگوی وزارت صمت گفته است که ستاد تنظیم بازار تا کنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نکرده است.

آقای سخنگو مثل اینکه شما هنوز این لوازم خانگی را خوب نشناخته اید. آخر این‌ها کدام کارشان با مجوز است که افزایش قیمتشان باشد؟

همین یخچال به چه مجوزی هر وقت درش را باز می‌کنیم داخلش هیچ چیز به درد بخوری نیست و کاملا پر از خالی است؟ اگر قبلا در جاتخم مرغی چند تا تخم مرغ مشاهده می‌شد، حالا به لطف شصت هزار تومانی شدنِ تخم مرغ همان بخش از یخچال هم خالی از سکنه شده است.

فقط برق مصرف می‌کند و، چون چیزی در داخلش ندارد، می‌شود آن را از برق کشید و به عنوان کمد از آن کار کشید. یا همین چرخ گوشت! با کدام مجوزی بی خیال چرخ کردن گوشت شده است؟ از همان زمان که گوشت ۱۰۰ هزار تومان بیشتر شد تا الان که نزدیک ۴۰۰ هزار تومان است، بی خیال چرخ کردن گوشت شده است. انگار نمی‌داند بدن ما به ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های موجود در گوشت قرمز احتیاج دارد.

اجاق گاز‌ها را هم خودتان می‌دانید، بیشترشان پنج تا شعله دارند، ولی از یکی دو شعله خودشــــان استفـــــاده می‌کنند که یکی اش برای کتری است و آن یکی دیگر هم برای ماهیتابه نیمرو. کسی هم نیست به آن‌ها بگوید که به کدام مجوزی این همه شعله دارند، اما نه خورشت قرمه سبزی رویشان بارگذاری می‌شود و نه قیمه.

کولرآبی‌ها نیز معلوم نیست به کدام مجوزی هم برق مصرف می‌کنند، هم آب و توقع دارند هر سال پوشالشان را عوض کنیم. تازه قدرتشان هم واقعا پوشالی است، چون هوا یک مقدار که گرم‌تر بشود، این کولر‌ها نه تنها جواب نمی‌دهند، بلکه سؤالات سخت هم می‌پرسند.

لباس شویی هم که برای خودش راه می‌رود و اگر سیمش برسد تا داخل کوچه خواهد رفت. بعد از اینکه برای هشتصدمین بار لباسمان را می‌اندازیم تا بشوید آن را نخ نما و پاره تحویل می‌دهد در حالی که با این قیمتی که هر ماشین لباس شویی دارد باید برایمان لباس‌ها را تعمیر و رفو هم بکند.

مخلوط کن نیز مشخص نیست با چه مجوزی در خانه ما حضور دارد آن هم در حالی که نه شیرموزی به ما می‌دهد، نه شیرنارگیل و نه شیرانبه!

در پایان باید بگوییم این وسایل لوازم خانگی هم اگر قیمتشان چندپله رفت بالا، فکر نکنید خدای نکرده تقصیر مسئولان است. خیر! تقصیر خود پرمصــــرف بی مصرف همـــیـــن لــــــوازم خــــانگی است.