مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: امسال برنامه‌های ملی به کمک برنامه‌های استانی بزرگداشت فردوسی می‌آیند+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست خبری که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تهران برگزار گردید، حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، به تشریح برنامه‌های پاسداشت فردوسی بزرگ پرداختند.

محمد حسین‌زاده، امروز (۱۷ اردیبهشت)، در حاشیه نشست خبری روز پاسداشت فردوسی که در انجمن آثار مفاخر و فرهنگی در تهران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در آستانه ۲۵ اردیبهشت بزرگداشت بزرگ شاعر حماسه سرای ایران، حکیم ابولقاسم فردوسی هستیم که برنامه‌های متنوعی برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: امسال اتفاق مهمی نسبت به سال‌های گذشته داریم؛ اینکه برنامه‌های ملی در کنار برنامه‌های استانی تعریف شده و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور هم به کمک ما آمده است تا بتوانیم فردوسی را بیشتر و بهتر برای مردم و نسل جوان معرفی کنیم.

{$sepehr_media_738673_400_300}

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به اتفاق  دیگری اشاره کرده و افزود: نکته متمایز دیگر امسال، شعار محوری و برگزاری همایش علمی است که این همایش متناسب با شعار تعریف شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه امروز از این شعار رونمایی خواهد شد توضیح داد: در دو روز همایش علمی که ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد اساتید و دانشجویان به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

وی همچنین یادآور شد: در کنار محوریت علمی این رویداد برنامه‌های فرهنگی، هنری، فرهنگ عمومی و ورزشی نیز تعریف شده است که با پای کار آمدن مجموعه‌های مختلف دولتی و مردمی قرار است اتفاقات خوبی را از ۲۴ اردیبهشت تا سوم خرداد به عنوان دهه حماسه انقلاب اسلامی رقم بزنند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه مراسم بزرگداشت مردمی در آرامگاه فردوسی است که عصر روز ۲۴  اردیبهشت برگزار می‌شود. همچنین شب‌ها برنامه‌هایی از جمله اجرای تئاتر، حماسه خوانی و شاهنامه خوانی به همت شهرداری در محل آرامگاه برگزار می‌شود.