برگزاری نخستین نشست هم اندیشی و جلسه آموزشی دبیران تخصصی نظام پیشنهاد‌ها

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ سید رحمان میرزائیان گفت: در این نشست تخصصی پیرامون فرآیند بررسی پیشنهاد‌ها بحث و تبادل نظر شد و بر استمرار روند مسئله محوری نظام پیشنهاد‌ها تاکید شد.

میرزائیان با بیان اینکه در این نشست دستورالعمل جدید نظام پیشنهاد‌ها تشریح شد، اظهار کرد: در خصوص تاریخچه نظام پیشنهادها، معیار‌های پذیرش یا رد پیشنهاد و تشریح فرآیند بررسی پیشنهاد توضیحاتی ارائه شد. همچنین سوالات و ابهامات موجود در طول فرآیند بررسی پیشنهاد‌ها از سوی دبیران تخصصی نظام پیشنهاد‌ها بیان شد و مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور معاون برنامه ریزی ادامه داد: رویکرد مسئله محوری نظام پیشنهاد‌ها در سال ۱۴۰۱ آغاز شد، در این شیوه پیشنهاد‌های ارسالی از سوی کارکنان شهرداری می‌بایست منطبق بر یکی از مسائل احصا شده حوزه مربوطه و با هدف حل آن مسئله ارائه شود.

میرزائیان تصریح کرد: با توجه به دست‌یابی به نتایج قابل قبول در سال پیش، استمرار این رویکرد در سال ۱۴۰۲ نیز در دستورکار گروه شهرخلاق قرار داده شد و در ابتدای امسال نامه‌ای به ستاد، سازمان‌ها و حوزه‌های تابعه شهرداری مشهد مقدس نسبت به احصا و اعلام مسائل سازمانی جهت بروز رسانی محور مسائل سامانه نظام پیشنهاد‌ها و همچنین ارائه گزارش حل مسائل ۱۴۰۱ ارسال شد.

بر همین اساس با توجه به نقش دبیران تخصصی نظام پیشنهاد‌ها بعنوان رابط گروه شهرخلاق با حوزه‎های شهرداری از آن‌ها خواسته شد تا نسبت به تسریع در احصا مسائل و ارائه گزارش همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس گروه شهرخلاق درخصوص نقش دبیران تخصصی نظام پیشنهاد‌ها گفت: دبیران تخصصی نظام پیشنهاد‌ها نقش اساسی در فرآیند بررسی پیشنهاد‌ها ایفا می‌کنند و عملکرد آن‌ها از لحاظ سرعت بررسی و پاسخگویی به پیشنهاد‌ها رابطه مستقیمی با میزان رضایت همکاران و افزایش مشارکت سازمانی دارد، از این رو لازم است تا با برگزاری این قبیل جلسات، هم به بررسی فرآیند‌ها پرداخت و هم با شناسایی مشکلات احتمالی موجود در مسیر بررسی پیشنهاد‌ها نسبت به رفع آن مشکلات اقدام کرد.