گفت و گو با حمید جندقی، کارگردان و بازیگر تئاتر
سال های دور از اجرا
زوزنی _ او در جوانی با هنرمندانی همچون مرحوم سیدرضا کمال علوی، مرحوم ماشاءالله وحیدی، محمدعلی لطفی مقدم، رضا صابری، داوود کیانیان، سعید سهیلی، احمد کاوری، شهاب ملت خواه و... همکاری کرده است.

تنها ۲۰ سالش بود که «گروه تئاتر پویا» را با دوستانش راه انداخت آن‌ها جزو گروه‌های جوانی بودند که در اوایل دهه ۸۰ فعالیت می‌کردند. او از سال ۸۳ تا ۸۵ درکنار پیش کسوتان تئاتر مشهد، عضو هیئت مدیره انجمن هنر‌های نمایشی مشهد بود.

هنرمندانی همچون جندقی در دهه ۷۰ برای اینکه بتوانند جای خود را در تئاتر باز کنند، سختی بسیاری کشیدند و حتی مجبور شدند سال‌ها از اجرای عمومی دور بمانند. به گفته خود او، در آن دوران پیش کسوت‌های تئاتر به سکان داری جوانان در نمایش تن نمی‌دادند.

«مسیح هرگز نخواهد گریست»، نوشته محمد چرم شیر، نخستین نمایشی بود که او سال ۶۹ کارگردانی کرد. این نمایش در همان دوران در جشنواره منطقه‌ای شرق کشور، جایزه کارگردانی، طراحی صحنه نمایشنامه و بازیگری را برد. آثار دیگر او همچون «پرونده خانم چُمبو»، «صورتک ها»، «یه بیابون پر از شب» و... در جشنواره‌های متعدد ملی و بومی حضور داشتند و موفقیت‌هایی را نیز کسب کردند.
 
«گلاریس» آخرین اثر جندقی بود که در سال ۹۳ به اجرای عموم درآمد. امروز بعد از پنج سال و پس از «گلاریس»، نمایش «شب قاصدک» به کارگردانی حمید جندقی در تماشاخانه خورشید اجرا می‌شود و تا ۲۰بهمن ادامه خواهد داشت. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و با محوریت مشکلات زنان است. تهیه بلیت آن در سایت «مشهدگیشه» ممکن است.