تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه‌گانه در نشست آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصالح جوکار، در تشریح نشست رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان با اعضای تشخیص مصلحت نظام در رابطه با طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایرنهادها، گفت: این طرح پس از تصویب، چندین مرتبه میان شورای نگهبان و قوه مقننه رد و بدل شد. نهایتا نمایندگان مجلس بر مصوبه خود اصرار کردند که در چنین مواردی برای تعیین تکلیف، موضوع به تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: آراء و مشروح مذاکرات مجلس، دولت، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات عالی نظارت مجمع از جمله مواردی است که در این طرح مورد اشاره قرار گرفته تا برای مردم شفاف شود.

وی ادامه داد: این موضوع خلاف اصل ۱۱۰ و ۱۱۲ قانون اساسی شناخته شده بود و بایستی در مجمع مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ این موضوع در کارگروه حقوق بررسی و سپس هفته گذشته در صحن مجمع طرح شد. در این راستا موافقان و مخالفان صحبت‌های خود را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: رییس مجلس در این جلسه از مصوبه قوه مقننه دفاع کرد و بنده نیز به عنوان رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور دفاعیات خود را مطرح کردم.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد موضوع یاد شده در جلسه آینده مجمع به رای گذاشته شود و نظر مجمع در این خصوص اعلام و مصوب شود لذا امیدواریم این موضوع هر چه زودتر منجر به نتیجه شود.