با پیگیری های شهرآرانیوز اتفاق می افتد
تا دو ماه آینده آب به روستای زوخانو می رسد + فیلم
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، چندی پیش در گزارشی با عنوان " روایتی از بی آبی روستای زوخانو شهرستان قوچان، در یک قدمی سد تبارک | تشنه لب چشمه " که در شهرآرانیوز منتشر شد، به وضعیت بی آبی و گلایه های ساکنین این روستا اشاره شد. پس از آن پیگیری های مجدانه خبرنگار ما برای رسیدن به نتیجه شروع شد.

 در ابتدا به سراغ مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی رفتیم تا جویای علت بی آبی روستای زوخانو شویم. حمیدرضا سراجی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز پس از اظهار بی اطلاعی از بی آبی این روستا اظهار کرد: ابتدا باید اطمینان پیدا کنید که این منطقه روستا است، زیرا روستا تعریف مشخصی دارد ابتدا باید با مدیران میانی و فرمانداری طرح بحث کنید تا بررسی‌های اولیه انجام شود در صورتیکه از این راه به پاسخ نرسیدید بعد در استانداری پیگیری کنید.

پس از بی نتیجه ماندن مصاحبه، پیگیر مدیر آبفای قوچان شدیم که متاسفانه از این مسیر هم به نتیجه ای نرسیدیم.

در همین رابطه به سراغ معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان رضوی رفتیم. مهدی جاه طلب علت بی آبی روستای زوخانو را اینگونه توضیح میدهد: با توجه به اینکه در اطراف این روستا تصفیه خانه وجود نداشت و احداث تصفیه خانه نسبت به جمعیت ساکنان این روستا با هزینه‌های بالا مقرون به صرفه نبوده وهمچنین به دلیل اینکه این روستا به صورت خودگردان اداره می‌شده است و تحت پوشش آبفا استان نبوده است تاکنون بی آب مانده است.

{$sepehr_media_741793_400_300}

او بیان میکند: علیرغم اینکه این روستا تحت پوشش ما نبود اما اقدامات خدماتی روستا را انجام دادیم و از سال گذشته تاکنون باتخصیص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، چاهی در نزدیکی روستا و در کنار رودخانه حفر شد و شبکه توزیع برق چاه نیز نصب شد، ولی با توجه به اینکه قرارداد پیمانکار تمام شد نتوانست پروژه را تمام کند و در کار وقفه‌ای انجام شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان رضوی تصریح میکند:ولی با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فقط منتظر نصب مخازن آب و تجهیز چاه هستیم تا آبرسانی به روستا انجام شود.

جاه طلب در انتها تاکید کرد: بنده همینجا این قول را به شهرآرانیوز خواهم داد تا ظرف دوماه آینده و قبل از هفته دولت مردم این روستا از نعمت آب بهره‌مند خواهند شد.