درخواست نماینده سبزوار برای ثبت ۸ اردیبهشت به‌عنوان «روز غیرت ملی» در تقویم

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر عنابستانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس در تذکر شفاهی خود، اظهار داشت: دیار سربداران یک بار دیگر حماسه‌ای از غیرت و جوانمردی را آفرید و تقدیم ملت بزرگ ایران کرد و خون مقدس شهید غیرت الداغی خون جدیدی به رگ‌های جوانمردی و فداکاری ایرانیان جاری کرد.  

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس ادامه داد: ملت سربدار سبزوار با خروش ویژه و مثال زدنی شان با این شهید حماسه غیرت هم آوایی ماندگاری کردند.

وی گفت: از همه مردم ایران در اقصی نقاط کشور که این جوانمردی و غیرت را پاس داشتند تشکر می‌کنم و از قوه قضائیه می‌خواهم که عوامل این جنایت را به فوریت محاکمه کنند و اجرای عدالت انجام شود. تا قبل از اربعین این شهید در محل جنایت این جانی‌ها به دار مجازات بیاویزند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از آموزش و پرورش انتظار دارم داستان غیرتمندی این شهید عزیز در کتب درسی بگنجاند تا درس تربیتی بزرگی برای همه نسل‌های آینده باشد. همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهم ۸ اردیبهشت را روز غیرت ملی ایران در تقویم ملی کشور ثبت کنند.