امیرعبداللهیان: اشغالگران باید سریع‌تر از سوریه خارج شوند| جزئیات اجلاس وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان بامداد امروز برای شرکت در نشست چهارجانبه با وزرای خارجه ترکیه روسیه و سوریه وارد مسکو شد.

دستور کار این نشست کمک به حل اختلافات سوریه و ترکیه و عادی‌سازی روابط آن‌هاست.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو گفت: سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال یک درگیری نظامی در مرز سوریه قوت گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک برای مقابله با درگیری احتمالی در مرز سوریه با ترکیه، تصریح کرد: نشست آستانه و تلاش‌های دیپلماتیک تهران و مسکو برای مقابله درگیری نظامی منجر به آغاز گفتگو‌های دیپلماتیک شد؛ در نشست آستانه که به میزبانی آقای دکتر رئیسی در تهران برگزار شد، بر تمرکز برای راه‌حل سیاسی  بین ترکیه و سوریه تاکید شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه که امروز چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد در این اجلاس همه طرف‌ها بر راه‌حل سیاسی تاکید داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: گام‌های خوبی برای راه‌حل سیاسی برداشته شده است و امیدواریم با توجه به نشست‌های که بین وزرای دفاع و کارشناسان برگزار شده است پیام قوی از سوی ترکیه و سوریه برای تمرکز به راه‌حل سیاسی داده شود و زمینه بازگشت آوارگان سوری، عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی و خروج اشغالگرانی چون نیرو‌های آمریکا از شمال سوریه فراهم شود.

{$sepehr_media_740650_400_300}

به گزارش شهرآرانیوز، امیرعبداللهیان که به‌منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه به مسکو سفر کرده است، در این خصوص در توئیتی نوشت: برای شرکت در نشست چهارجانبۀ وزرای امور خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه به مسکو سفر کردم.

وی افزود: ابتکار عمل در دیپلماسی پویا و چندوجهی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تکمیل روند همگرایی، چشم‌انداز پایان چالش‌های اساسی را برای کل منطقه ترسیم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: دولت و ملت سوریه بخشی از حقیقت منطقه هستند.