معاون پدافند هوایی ارتش: ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار قرار دارد

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ دوم محمد یوسفی خوش‌قلب معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، در جمع فرمانده و کارکنان مرکز آموزش پدافند هوایی حضرت علی اکبر (ع) اراک، اظهار داشت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های انجام شده پدافند هوایی هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه پیدا کرده و با توجه به راهبرد‌های پیش‌بینی شده گام‌های بلندی در راستای رفع توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان برداشته است.

وی یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار نیروی پدافند هوایی ارتش را ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ خواند و افزود: این سامانه برای درگیری با اهداف بالستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص آن در آینده نزدیک انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: ارتقاء توان رزم نیروی پدافند هوایی و آمادگی عملیاتی و رزمی و به روزرسانی و شناورسازی تمامی طرح‌های عملیاتی با توجه به تهدید‌های موجود از جمله اقدامات این نیرو بوده است.

امیر سرتیپ دوم یوسفی خوش‌قلب تأکید کرد: تولید قدرت به معنای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن با استفاده از ابزار‌های نوین آموزشی و انجام آموزش‌های مهارت‌محور و تعلیم و تربیت براساس اصول اسلامی از دیگر اولویت‌هاست و ما در مقابل طیف گسترده تهدیدات دشمنان همواره فعالانه عمل می‌کنیم و آمادگی صد درصد داریم.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره خار چشم دشمنان نظام اسلامی است، گفت: پدافند هوایی بیش از ۶۰۰ بار در کلام نورانی فرماندهی معظم کل قوا آمده و این نشان از اهمیت این مسئله در نگاه بلند ایشان دارد و در یکی از مهمترین فرامین حضرت آقا فرموده اند؛ پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است و تفسیر این جمله نیاز به ساعت‌ها زمان دارد و بر خود افتخار می‌کند که در این جایگاه قرار دارد.