خراسان رضوی مجدد بارانی می‌شود | کاهش دما و بارش شدید باران در آخر هفته (۲۰ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢) 
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ١٠ درجه و سبزوار با ٣٩ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با سرعت ۴٧ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان بارش از شهرستان قوچان با یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١٧ و ٣۴ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣١ درجه و در سردترین ساعات به ١٨ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از ساعات بعدازظهر امروز مجددا استان تحت تاثیر جریانات ناپایدار جوی قرار می‌گیرد و ضمن افزایش ابرناکی شاهد بارش باران از شمال غرب استان خواهیم بود و بارش‌ها به شکل رگبار همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود روز پنج شنبه بر شدت بارش‌ها به ویژه در نواحی افزوده شود، ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد روان‌آب و آبگرفتگی وجود دارد. همچنین در نواحی بادخیز وزش باد شدید همراه با گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید است.

وی ادامه داد: از امروز روند کاهش دما آغاز می‌شود و روز پنج شنبه و جمعه در نیمه شمالی کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه است.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٩۶ بوده و امروز مشهد با شاخص ١١٣ در شرایط ناسالم قرار دارد. ایستگاه ماشین ابزار در شرایط پاک است.