آیا وزیر ارشاد تغییر می‌کند؟

به گزارش شهرآرانیوز، خبری از روز گذشته در برخی کانال‌های مجازی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود که احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آن واکنش نشان داد. خبر به جا به جایی و تغییر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی‌گردد.

راستینه با ردِ شایعه جا به جایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد وظیفه نمایندگان مجلس و رویه طبیعی بر تذکر و پیگیری مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف است. کمیسیون فرهنگی وظیفه دارد در خصوص هر اتفاقی چه در صداوسیما، چه وزارت ارشاد و نهاد‌های دیگر این موضوعات را مورد بررسی قرار دهد. اما راجع به خبرِ جا به جایی و هر نوع تغییر، باید بگویم این خبر‌ها صحت ندارند و آن‌ها را تکذیب می‌کنم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با تسنیم همچنین به برخی تخلفات پلتفرم‌ها که بدون مجوز و گذراندن مراحل قانونی سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر اقدام به انتشار آثار خود می‌کنند نیز واکنش نشان داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با مسئولیت‌هایشان در فضای‌مجازی اتفاق افتاده، این تفاهم‌نامه باید عملیاتی شود تا از فضایِ خلأ میان ساترا و وزارت ارشاد در این زمینه، برخی پلتفرم‌ها بهره‌برداری سوء نکنند.  

وی افزود: امروز حوزه فضای مجازی پیچیده است و هر تحلیل و فیلمی در کسرِ ثانیه فراگیر می‌شود؛ این فراگیری اقتضا می‌کند هم ساترا و هم وزارت فرهنگ و ارشاد براساس تفاهم‌نامه خط شفافی را پیش ببرند تا این خلأ‌ها باعث سوء استفاده عده‌ای یا پلتفرم‌هایی نشود که بدون اخذ مجوز اقدام به بازنشر فیلمی نکنند.