حداد عادل: «خراسان» نقش تعیین‌کننده‌ای در فرهنگ ایرانی داشته است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، دكتر غلامعلی حداد عادل در همايش نكوداشت استاد مرحوم غلامحسين حيدری امروز در مشهد به‌صورت ویدئویی پیامی داد و گفت: یادکرد پیشکسوتان نه فقط‌ یک وظیفه انسانی است، بلکه باعث دل‌گرمی سایر افراد می‌شود.

وی افزود: خراسان با مزیت‌های فراوانی که دارد و امتیازات معنوی و علمی، نقش تعیین‌کننده‌ای در فرهنگ ایرانی داشته و امروز یک منطقه دانش‌خیز و دانش‌پرور است. 
وی ادامه داد: در دهه شصت سال‌ها با مرحوم حیدری همکار بودم. ایشان تحصیل‌کرده رشته زبان انگلیسی در دانشگاه بودند و در چند استان مدیرکل و سال‌ها معاون وزیر بودند. مرحوم حیدری فردی مؤمن و انقلابی و پرکار و خوش‌فکر بود. او بسیار به انقلاب معتقد و همه وجودش را از راه آموزش و پرورش در اختیار انقلاب قرار داده بود.

حداد عادل در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و سلطه خود نسل جوان را نشانه گرفته و به سراغ دانش‌آموزان و دانشجویان رفته است، اظهار کرد: جنگ دوران دفاع مقدس امروز در فضاهای فرهنگی است. وظیفه ما دفاع‌ از انقلاب اسلامی در این جبهه است. 
وی افزود: ما وظیفه بسیار سنگینی برعهده داریم. امروز جهاد جهاد تبیین است و‌ کدام عرصه‌ برای جهاد بهتر از کلاس درس است. 
به گفته وی، معلمان امروز افسران جبهه جهاد تبیین هستند. امیدوارم به وظیفه خطیر خود عمل کنیم و بدانیم که دشمن ممکن است در آموزش و پرورش نفوذ کند.