محمدرضا کلائی: فرهنگسازی و جلب مشارکت ذی نفعان در تحقق «شهر همگان» مورد توجه قرار گیرد

به گزارش شهرآرانیوز؛ کلائی در نشست هم اندیشی "شهر همگان" افزود: با توجه به این موضوع که معاونت‌های مختلف از جمله؛ برنامه ریزی، عمران، حمل ونقل و ترافیک، خدمات شهری و ... در تحقق" شهرهمگان" دخیل هستند باید ستادی متشکل از همه معاونت‌های شهرداری ذیل حوزه شهردار تشکیل و تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها در این ستاد مصوب و اجرایی شود.

وی ادامه داد: در تحقق "شهرهمگان "مشارکت و شناسایی نیاز‌های همه ذی نفعان از جمله؛ افراد دارای معلولیت، زنان، سالمندان و کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار مشهد افزود: در اجرای "شهرهمگان" باید به موضوع اقدامات فرهنگی و جلب مشارکت مردم و ذی نفعان توجه جدی شود.

کلائی متذکر شد: مدیریت شهری از اجرای طرح های"شهرهمگان"، "رعایت حق تقدم عابران پیاده "و " تفکیک زباله از مبدا" کوتاه نمی‌آید، لذا اطلاع رسانی کافی با ارائه آمار و ارقام ضمن داشتن روش‌های مختلف جهت فرهنگسازی و آماده سازی بدنه اجتماعی برای اجرای این طرح‌ها باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق "شهرهمگان" برنامه‌های کلان در این حوزه خرد و درچهارچوب راهبرد‌های عملیاتی ظرف یک ماه دیده شود. همچنین ستادی ذیل حوزه شهردار تشکیل و برای اجرایی شدن برنامه‌ها و پروژه‌ها دراین حوزه بودجه به صورت گلوبال در نظر گرفته شود.

شهردار مشهد گفت: رویکرد و چهارچوب اصلی کار مشارکت ذی نفعان است، در این راستا نظرات معلولان، سالمندان و زنان توسط مشاور جمع آوری و پس از راستی آزمایی در ستاد بررسی و اجرایی شود. مجموع پروژه‌هایی که در بودجه سال آینده وجود دارد و می‌تواند به تحقق "شهرهمگان"کمک کند شناسایی و به ستاد معرفی شود.