شهردار تهران: دهه کرامت یک نعمت جاری برای ما است

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی در چهل و نهمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران اظهار کرد: امروز مهم است مختصاتی که در آن هستیم را دریابیم و علاوه برنگاه به گذشته، راه طی شده را بررسی کنیم و به جایگاه ایران اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان توجه داشته باشیم.

وی افزود: ما باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خودمان را محور عالم بدانیم و برای توفیقات امروز و آینده در حوزه عدالت و هویت باید به عناصر و لوازم بازیابی هویتی دقت کنیم، زیرا برای پررنگ کردن جنبه عدالت و خیر و صلاح محض، بسیار کمک می‌کند.

شهردار تهران بیان کرد: همچنین باید نقش حوزه فرهنگ و اجتماع در منظومه نظام اسلامی را به عنوان زیرساخت دریابیم، زیرا توجه به اثرات و برکات این حوزه در ساحت‌های مختلف زندگی و تربیت و.. مهم است.

زاکانی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که ایران نقش ویژه و ممتازی دارد و در واقع بوستانی از گل را به نمایش گذاشته که هر جز آن اقوام این کشور هستند و قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. دشمن تلاش زیادی کرد تا در این جنگ نرم از نقش قومیتی بهره بگیرد که ملت ایران دشمن را ناکام گذاشت و به عنوان مولفه قدرت از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دهه کرامت یک نعمت جاری برای ما است و اختصاص به این یک دهه ندارد، در این دهه باید به این ظرفیت عظیم توجه کنیم که امام رضا (ع) و خواهرشان ایران را مهمان خودشان کردند و بهره گیری از این ظرفیت می‌تواند ما را در این دوره تاریخی ممتاز کند آن هم درحالی که دشمن همه تلاشش را می‌کند و از همه مولفه‌های نرم استفاده می‌کند تا وحدت ملی را مخدوش کند و ما باید از موجودیت خودمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.