انعقاد ۳ تفاهم نامه میان حوزه‌های علمیه خراسان و جمعیت هلال احمر
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، در این جلسه که با حضور حجه الاسلام و المسلمین معزی نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، حجه الاسلام و المسلمین خیاط مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، حجه الاسلام و المسلمین فاطمی ارفع مسئول امور مساجد خراسان و محسن ذاکریان، مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد، طرفین ۳ تفاهم نامه امضا کردند.

براساس تفاهم نامه اول، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است تا با تشکیل کانون‌های هلال طلاب، به آموزش فعالیت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی متناسب با شئون حوزه‌های علمیه ۳ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اقدام نماید. این تفاهم نامه به مدت سه سال به اجرا درخواهد آمد.

تفاهم نامه دوم میان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی منعقد گردید که بر این اساس، طرفین با توجه به مدیریت بحران کارآمد و خدمت رسانی موثر به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و حوادث غیر مترقبه، متعهد شدند تا در راستای توانمند سازی طلاب، روحانیون و کارکنان مراکز مرتبط حوزوی، تحت آموزش جمعیت هلال احمر اقدام نمایند. در این راستا، برای نخستین بار، تشکل‌های جهادی طلاب تحت عنوان «خانه هلال» و «کانون طلاب» تشکیل خواهند شد.

تفاهم نامه سوم که امروز به امضای طرفین حاضر در این نشست رسید، با محوریت همکاری مساجد خراسان و جمعیت هلال احمر این استان است تا از ظرفیت‌های ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجد در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در راستای خود امدادی و دگر امدادی و ارائه خدمات با محوریت مساجد به مردم استفاده شود.