آغاز بارش‌های باران و کاهش دما در خراسان رضوی | تداوم وزش شدید باد (٢۵ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢) 
بیتا سخایی

آذر رضایی پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ١١ درجه و سرخس با ٣٩ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سرخس و سبزوار با سرعت ٧٩ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 
وی افزود: همچنین از شهرستان‌های کلات نادری، کاشمر، تربت حیدریه، مشهد، سبزوار و قوچان بارش گزارش شده که بیشترین میزان بارش از قوچان ١.١ میلیمتر و مشهد کمتر از یک دهم میلیمتر بوده است. 
وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١٨ و ٣۴ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢۶ درجه و در سردترین ساعات به ١٣ درجه خواهد رسید. هم اکنون دمای مشهد ١٨ درجه است. همچنین از شهرستان فریمان و مشهد بارش باران و از شهرستان‌های تایباد، گناباد، تربت حیدریه و سرخس گرد و خاک گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی کماکان ناپایدار‌های جوی در سطح استان تا صبح چهارشنبه ادامه دارد و ضمن افزایش سرعت وزش باد به ویژه در نواحی بادخیز شاهد وزش باد شدید و نسبتا شدید همراه با گردو‌خاک، کاهش دید، کیفیت هوا و بروز خسارت هستیم. همچنین بارش‌های رگباری توام با رعد و برق آغاز شده که در نواحی مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ همراه با ایجاد روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلاب است.

وی ادامه داد: روند کاهش دما آغاز و تا صبح چهارشنبه ادامه دارد و کاهش محسوس دما طی روز سه شنبه و صبح چهارشنبه رخ خواهد داد.

همچنان از شهروندان درخواست می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد را پیش‌بینی کنند و همچنین از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٩٩ بوده و امروز مشهد با شاخص ٨٨ در شرایط قابل قبول قرار دارد.