انتشار مجموعه ۳ جلدی از مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه همایش علمی فردوسی

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر «فرزاد قائمی» استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی و دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که از روز گذشته و با ارائه مقالات اسانید دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده، فردا، ۲۶ اردیبهشت، به پایان می‌رسد.

وی افزود: ارائه مقالات در ۲ روز نخست همایش به صورت حضوری بود و روز پایانی این همایش فردا به صورت وبینار و مجازی برگزار می‌شود.

قائمی خاطرنشان کرد: در این همایش «هویت» به عنوان محور انتخاب شده بود که این عنوان ظرفیت پژوهش‌های تلفیقی و میان رشته‌ای دارد. ما بهترین سخنرانی‌های خود درباره محور همایش را نه تنها از منظر شاهنامه پژوهان و پژوهشگران ادبیات، بلکه از پژوهشگران سایر حوزه‌ها اعم از هنر، فلسفه، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و ... می‌شنویم. ضمن این که مهمترین اتفاق در این رمینه این بود که ما افراد آشنا می‌شویم که زمینه حضور آن‌ها در همایش‌های سنتی با موضوع صرفا ادبی و شاهنامه پژوهی وجود نداشت.

وی افزود: تا کنون ۱۱۵ مقاله نیز به دبیرخانه علمی همایش رسیده است و مهلت ارسال آثار همچنان ادامه دارد. ضمنا قرار است مجموعه ۳ جلدی شامل مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه نیز منتشر شود. این همایش باید دبیرخانه دائمی داشته باشد و همایش هر سال با سال آینده پیوند داشته باشد. اختتامیه همایش امسال نیز همراه با رونمایی از آثار منتشرشده خواهد بود. البته جلد نخست آثار در تیرماه و ۲ جلد بعدی هم احتمالا در ۲۷ شهریورماه رونمایی خواهد شد.