نامزد ریاست جمهوری ترکیه، شرط حمایت از قلیچدار اوغلو را تکذیب کرد

به گزارش شهرآرانیوز، اوغان خطاب به مجله آلمانی «اشپیگل» نوشت: در گفت‌وگو با شما مطلب متفاوت‌تر از شرایط عمومی که به مطبوعات ترکیه گفتم، بیان نکردم.

وی با اعتراض به این مجله آلمانی نوشت: این مطلب [حذف گروه کردی از احزاب مورد رهبری قلیچدار اوغلو به عنوان پیش شرط من برای حمایت از وی] را از کجا آورده‌اید؟

اشپیگل بامداد دوشنبه مدعی شد که اوغان در گفت‌وگویی اختصاصی با این روزنامه برای حمایت از قلیچدار اوغلو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیش شرط گذاشته و گفته که حمایت وی مشروط به حذف حزب کُردی دموکراتیک خلق‌ها از نظام سیاسی ترکیه است.

تکذیب پیش شرط اوغان برای حمایت از قلیچدار اوغلو درحالی است که پیش از این اقدام نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در رسانه‌های این کشور به معنای جواب رد محترمانه به قلیچدار اوغلو ارزیابی شد و بر این اساس بسیاری از رسانه‌های چنین تحلیل کردند که احتمال حمایت اوغان از قلیچداراوغلو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه کم است.

اوغان که عضو سابق حزب حرکت ملی و از ملی گرایان سرسخت ترکیه است، همواره در تبلیغات انتخاباتی خود حزب کُردی دموکراتیک خلق‌ها را تشکیلات تروریستی اعلام کرده بود و حتی هنگام تبلیغات انتخاباتی استانی، در مناطق کردنشین از جمله دیاربکر مورد حمله هواداران این حزب قرار گرفت.

حزب کُردی دموکراتیک خلق‌های ترکیه ۶۷ نماینده در مجلس این کشور دارد.

این حزب در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی کمال قلیچداراوغلو اعلام حمایت کرد و در انتخابات پارلمانی نیز با بیم انحلال، نامزدهای خود را از فهرست حزب کُردی دیگر یعنی حزب چپ سبز معرفی کرد که در این قالب، دو حزب ۶۱ کرسی مجلس را به صورت مشترک به دست آوردند.

منبع: ایرنا