آخرین اخبار از تغییر ساعت کار کارکنان| ساعت کاری ادارات چه زمانی به حالت قبل باز می‌گردد؟

به گزارش شهرآرانیوز، میثم لطیفی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره تغییر ساعت کار کارکنان اظهار داشت: در سال‌های گذشته هم ساعت کار کارکنان از ۷ صبح آغاز می‌شد، اما امسال باتوجه به اینکه تغییر ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری از ۶ و طبق روال گذشته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در سال گذشته نیز این تغییر ساعت کارکنان از اول خرداد اعمال شد، ولی امسال از پانزدهم خرداد آغاز می‌شود یعنی زمانی است که مدارس عملاً تعطیل شده و برای عمده کارکنان دولت که معلمان آموزش و پرورش هستند، این مشکل حل خواهد شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم در تهران و کلانشهر‌ها برای مسئله مترو و جابجایی انجام شده تا ساعت به گونه‌ای تنظیم شوند که کارکنان دولت با مشکلی برای جابه جایی از اطراف شهر مواجه نشوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به مسئله بهره‌وری گفت: در دنیا مطالعاتی در مورد تنظیم ساعت کار با نور آفتاب انجام شده است.

لطیفی با بیان اینکه این تغییر ساعت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اعمال می‌شود، افزود: از ۱۵ شهریور که آماده‌سازی برای آغاز سال تحصیلی کلید می‌خورد، ساعت کاری به حالت قبل برخواهد گشت که برای دستگاه‌های متعدد متفاوت است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان با تاکید براینکه مساله انرژی در این بازه زمانی سه ماهه اهمیت دارد، اظهار داشت: کمبود انرژی و لزوم بهره وری از آن اقتضا می‌کند که تغییر ساعت کاری کارکنان اعمال شود.