سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ۸۵ درصد معلمان بدون رتبه تعیین‌تکلیف شدند+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: زمانی که من به وزارتخانه آمدم همچنان تعدادی از معلمان باقی مانده بودند. تعدادی هم اعتراض داشتند و تا روز ۱۱ اردیبهشت اعتراض کردند و در سامانه ثبت شدند و کارگروه‌های بررسی تشکیل شد تا به آن‌ها رسیدگی کنند.

{$sepehr_media_746589_400_300}

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ هزار معلم بدون رتبه بندی مانده بودند که قرار بود تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد و تا یکشنبه ۸۵ درصد آن‌ها تعیین تکلیف شدند، افزود: در بررسی اعتراضات اصل بر رتبه استحقاقی است. وقتی همه معلمان رتبه‌بندی شدند به بازنگری آیین‌نامه می‌پردازیم و بنا بر این است که به امسال برسد، اما اول باید رتبه‌بندی تمام شود تا بر اساس نتایج اصلاح خود را انجام دهیم. سازمان اداری استخدامی هم موظف است نظارتی به رتبه‌های داده شده داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کاری که این دولت انجام داد کار بزرگی بود و یک کار بزرگ خطا هم دارد هرچند نباید داشته باشد، اما به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، ولی آن‌چه مهم است این است که رتبه‌بندی تغییر جدی در وضعیت معلمان ایجاد کرده، اما معلمان هم توقع دارند که این امر متناسب با شأن آنان باشد که درست است و در جا‌هایی آیین‌نامه در این زمینه متناسب نیست.

مراد صحرایی درباره تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران نیز گفت: به طور کلی شهرداری‌ها نسبت به آموزش و پرورش یک تکلیف قانونی دارند و ما به دنبال آن هستیم که حتما از ظرفیتی که قانون به عهده شهرداری‌ها گذاشته، برای آموزش و پرورش استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شهرداری تهران پیش‌دستانه و دغدغه‌مند اعلام آمادگی کرده و ما در دو موضوع با شهرداری تهران توافق کردیم؛ یکی ساخت‌وساز واحد ساختمانی و منزل مسکونی برای همکاران به‌ویژه برای دانشگاه‌های تربیت معلم و دیگری موضوع تشکیل قرارگاه تعلیم‌وتربیت برای تابستان که مدارس در تابستان به پایگاه‌های ارائه خدمات در حوزه اوقات فراغت دانش‌آموزان تبدیل شوند. رابطه مدرسه، مسجد و خانواده یک اصل است که از طریق شهرداری آن را دنبال می‌کنیم.