ارائه بسته‌های حمایتی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مرتضی طالبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به سرطان توسط سازمان‌های بیمه گر تامین می‌شود،۲۰ درصد هزینه‌های تشخیصی و درمانی را وزارت بهداشت بر عهده می‌گیرد و ۱۰ درصد هزینه‌ها توسط بیماران پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین زمینه قرارداد‌هایی با داروخانه‌ها در سطح استان منعقد شده که بیماران بتوانند دارو‌های شیمی درمانی خود را با کمترین هزینه دریافت کنند.

مدیر امور بیمارستان و تعالی خدمات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارائه خدمات بیماران سرطانی گفت: خدمات سرطان در ۳ تیپ ارائه می‌شود تیپ اول؛ عمدتا مراکزی هستند که خدمات تشخیص سرطان و اقدامات اولیه را بر عهده دارند. تیپ دوم؛ خدمات کموتراپی و شیمی درمانی را با تجهیزات خاص انجام می‌دهد و تیپ سوم؛ اقدامات فوق تخصصی را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تیپ ۱ و در بحث پیشگیری و تشخیص زودهنگام پنج مرکز غربالگری سرطان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: در تیپ ۲ فقط بیمارستان امام رضا (ع) و امید فعالیت می‌کنند، اما هنوز تیپ ۳ را نتوانسته‌ایم به شکلی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

دکتر طالبی ادامه داد: هم اکنون خدمات به بیماران سرطانی در ۸ مرکز دولتی، ۱۱ مرکز شیمی درمانی سرپایی و ۲۲ مرکز عمده خدمات سرطان در بخش خصوصی ارائه می‌شود.