دستگیری مامور پلیس قلابی در مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ احمد نگهبان اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر اخاذی فردی مامورنما از شهروندان در محدوده بولوار امامت بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری سجاد برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور به موقع عوامل انتظامی متهم که با مشاهده خودرو پلیس قصد مخفی کردن خود را داشت پس از هماهنگی با مرجع قضایی قبل از فرار از محل دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه کلت بادی ساچمه‌ای و یک عدد باتوم و یک قبضه چاقو ضامن دار کشف کردند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: متهم ۲۲ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده و مواجهه با مستندات پلیس به ۵ فقره اخاذی در پوشش مامور اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: شگرد مامورنما‌ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند.

وی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنما‌ها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت: در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ حتما از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند