فراخوان هشتمین دوره جایزه فیروزه ۳۰ اریبهشت ماه به پایان می‌رسد
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، جایزه فیروزه، جایزه‌ای است که برای حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی در نظر گرفته شده است. این جایزه در موضوعات ایده‌های استارتاپی، کسب و کار‌های نوپا و کسب و کار‌های تجاری شده فرهنگی طراحی و برنامه ریزی شده است.

هشتمین دوره جشنواره فیروزه در دو مرحله تعیین برگزیدگان استانی و در ادامه، تعیین و تقدیر برگزیدگان ملی برگزار خواهد شد.

این جشنواره در قالب‌های اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی برگزار می‌شود و برندگان آن از جوایزی از جمله جوایز نقدی و برخورداری از خدمات صندوق بیمه هنرمندان بهره‌مند خواهند شد.

آثار ارسالی به این جشنواره، کالا‌هایی خواهند بود که که دارای عنوان نماد فرهنگی هستند، کارکرد آموزشي و سرگرمي و ورزشي دارند، با مقتضيات فرهنگي توليد شده اند و به صورت مستقيم و غيرمستقيم در بينش جامعه موثر خواهد بود.

گفتنی است برگزاری جشنواره حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی استان ها، به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونيکی jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  انجام می شود و بارگذاری اطلاعات اثر یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی، از این طریق صورت می‌گیرد.

اطلاعات بیشتر در این زمینه در شبکه تعاملی هم افزایی و توانمندسازی کسب و کارهای فرهنگی دیجیتالی ایران (پلت زار) به نشانی الکترونیکی platzaar.ir قابل دسترسی علاقمندان است.