چاووش اوغلو: ترکیه به‌زودی کار بر روی نقشه عادی سازی با دمشق را آغاز می‌کند

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه به زودی کمیته‌ای ایجاد خواهد کرد و نقشه راه عادی سازی روابط با سوریه را آغاز خواهد کرد.

هفته گذشته مسکو میزبان نشست چهارجانبه وزیران خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مورد احیای روابط بین آنکارا و دمشق بود.

به گفته چاووش اوغلو، این دیدار سازنده بود.

چاووش اوغلو به خبرنگاران گفت: "ما تصمیم گرفتیم یک نقشه راه تهیه کنیم. در آینده نزدیک کمیته‌ای در معاونت وزارت امور خارجه به همراه سایر بخش‌ها ایجاد خواهد شد و کار روی توسعه این نقشه راه آغاز خواهد شد."

در همین زمینه، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا ومعاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کار بر روی نقشه راه برای عادی سازی روابط سوریه و ترکیه آغاز شده است.

بوگدانوف امروز (پنجشنبه) در حاشیه شرکت در نشست« روسیه و جهان اسلام» در شهر کازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کار بر روی چنین نقشه‌ای آغاز شده است، گفت: البته ما روی آن کار می‌کنیم.

بوگدانوف در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری نشست جدید در سطح وزیران روسیه، ترکیه، سوریه و ایران هنوز تعیین نشده است، خاطرنشان کرد: باید منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه باشیم.

منبع: ایسنا